úterý 17. listopadu 2015

Zázvorový sirup

Aneb ať tě chřipka nepoloží. Tak jako mě.

Ahoj :)

v dnešním článků si tak trochu zahraju na babku kořenářku a popíšu vám postup na domácí zázvorový sirup. Jelikož jsem nečekaně a hlavně nechtěně (vždycky, když někam jedu) onemocněla, vzpomněla jsem si na tenhle chřipkový vyprošťovák, který jsme dělaly už kdysi dávno s mamčou. Jenom škoda, že jsem si ho neudělala už dřív, mohla jsem téhle rýmečce a kašílku předejít.

Co tedy budete potřebovat?

- zázvor
- citron
- med
- hřebíček
- skořici
- a uzavíratelnou sklenici




A postup je následující. Nakrájíte si oloupaný zázvor na plátky, citron umyjete a také ho nakrájíte na plátky a pak postupně prokládáte sklenici vrstvou zázvoru a citronu. Až je sklenice plná, přidáte hřebíček a skořici (libovolné množství, dle toho, jak se na to cítíte). Poté sklenici zalijete medem.
Celý sirupek se nechá v chladnu, nejlépe za oknem, tři dny stát. Pak ho přecedíte a přelijete a můžete podávat. A to nejlépe do teplého čaje, nebo každý den ráno jednu lžíci na imunitu. Když se nám s mamkou občas nechtělo vymýšlet, udělaly jsme ho trochu rychleji a to tak, že jsme zázvor jen nastrouhaly a zalily medem. A rovnou tuhle směs jsme si každý den dopřály.
Zázvor je docela ďábelský a znám pár lidí, kteří ho nesnesou, ale je tak zdraví a v kombinaci s těmihle dalšími přírodními zázraky, vás opravdu dokáže vytáhnout ze všeho.
P.S.: A působí to hrozně vánočně, když děláte s tím kořením, hihi, fakt se na vánoce těším.



A tip na závěr. Veškeré ovoce a zeleninu umývám kromě vody (což není dostačující) od všech chemikálií a hnojiv tímhle univerzálním mýdlem Dr. Bronner, o kterém jsem vám už párkrát psala (je z biooo.cz). Má asi 18 využití, jak na tělo nebo třeba vlasy, tak právě na odstraňování nehezkých věcí ze šlupky ovoce. Proto mám jednu lahvičku stále v kuchyni. Nezanechá žádnou pachuť nebo jakékoli jiné stopy ani na ovoci, ani na zelenině. A můžete si být jisti, že máte dobrůtky opravdu čisté.




Tak, a já se jdu léčit. Mějte se moc hezky. Lída xx

Žádné komentáře:

Okomentovat