sobota 26. září 2015

To nejlepší z econea.cz

Ahoj :)

dnešní článek je vlastně takový můj vlastní wishlist a to konkrétně věcí z econea.cz. Jak už jsem psala v jednom z předešlých článků, stěhuju se do Olomouce a tak budu určitě potřebovat něco do začátku. Takže tohle je takové shrnutí, co bych asi tak jakože potřebovala. A právě tenhle eshop je pro mě zase a opět jasnou volbou. Líbí se mi jeho filozofie, prodává výrobky netestované na zvířatech, je eco a hlavně je za ním osobní přístup jeho tvůrců. Tak jdeme na to.



Bambusový kartáček

Hned jak dopoužiju svůj klasický (bohužel) plastový, leč koupený u zubaře, objednám sobě i příteli (bude muset :D) tenhle skvělý a hlavně eco kartáček. U mě nejspíš vyhraje růžový. Jak jinak. Dřív bych se takových kartáčků možná bála, víte jak, člověk to nezná, není to od zubaře, jaké asi budou štětiny a tak dále. Dokud to ale člověk nevyzkouší, tak to nezjistí. Největšími testy kartáček projde právě u přítele. Má docela citlivé zoubky a dásně a musí používat jen ty nejjemnější kartáčky. Takže pokud mu tenhle bude vyhovovat, tak budu vědět, že jsem našla opravdový poklad. Tady je odkaz a stojí 135 Kč.


Univerzální čistič

Teda doufám, že vás neunudím hned u třetího odstavce. Každopádně já na úklid svojí nové domácnosti budu potřebovat čistící prostředky. Na ty "chemické" jsem háklivá už dlouho. Když jsem si náhodou v současném domově párkrát zapomněla vzít rukavice, tak jsem měla ruce nehezky popálené a poleptané, protože překvapivě, je to opravdu chemie. Proto chci rozhodně něco přírodního, kdy se nemusím bát jak poleptání, tak toho, že při spláchnutí čističe do umyvadla, ublížím nějakému živému tvoru, ke kterému se tahle chemča může dostat. Je mi jasné, že si někdo řekne, že jaký to bude mít efekt, když to z celého paneláku udělám jenom já. Jenže já už tohle nechci podporovat, ani kdybych měla být pouze jedna z milionu. A protože ještě žádné eco čističe nemám vyzkoušené, chci tenhle univerzální, který je na všechno a tak než si vymyslím, co bych ještě tak chtěla, tenhle mi bude stačit. Odkaz máte tady a to konkrétně na YellowANDBlue univerzální čistič s pomerančovou vůní, která se podle mě opravdu bude hodit jak do kuchyně, tak do koupelny a klidně s ním i vytřu podlahu. Stojí 129 Kč a je ho 1l. Jo a už jsem si stihla v místní zdravé výživě koupit jeden eco gel na praní a eco mycí prostředek na nádobí. O tom recenze později :)


Přírodní vonné svíčky

Nojo, to jsem celá já víte, svíčková. Ale jakože ne na oběd, ale někde na stoleček, ta hořící. Dneska je přesně to útulné počasí, prší, je zataženo a zima. A vy tak ležíte nejlépe v pyžamu pod peřinou a máte kolem sebe zapálené svíčky a je vám fajn. To je moje must have v novém bytě. Ale řeknu to upřímně, žádné přírodní svíčky mě ještě nedostaly tak moc, jako například ty klasické z Ikei, které voní opravdu hodně i bez hoření, ale i během hoření. A nebo Yankee Candle svíčky. Obchůdek téhle značky mám v Olomouci nebezpečně blízko. Takže při další objednávce z econea.cz bych ráda vyzkoušela právě tyhle svíčky (odkaz), které jsou navíc například proti bolesti hlavy, proti stresu atd. Stojí 199 Kč a je jich 150g.


"Sáčky" na ovoce a zeleninu

Tohle je jedna z věcí, kterou považuju za opravdu důležitou. Zamysleli jste se někdy, kolik plastových sáčků si vezmete za jeden nákup v obchodě? Koupíte si jablka? Šup do sáčku a zvážit. Brambory? Rajčata? Hroznové víno? Pěkně do sáčku. Pak ještě 10 rohlíků a jeden chleba, ten rovnou do dvou sáčků, protože do jednoho se nevleze. Plus 6 balených minerálek (další zbytečné plasty). Aby toho nebylo málo. A co s tím uděláte po použití? Vyhodíte je? Víte, kolik toho vyprodukujete za týden? A kolik za rok? Nepředstavitelně moc. Proto já raději zvolím tenhle nesáčkový sáček na ovoce a zeleninu. Každý ze sáčků unese dvě kila, tyjo dvě kila. Jsou průhledné, takže v obchodě do něj prodavač uvidí a lepítko se na něj taky dá nalepit. A je pratelný. Takže žádné vyhazování, žádné další a další sáčky hromadící se v šuplíku (pokud je skladujete), žádný špatný pocit (alespoň u mě) že si zase berete další sáček na jiný druh ovoce. Už ne :). V jednom balení je jich pět kusů, tady máte odkaz a stojí 389 Kč. Dle mě je to investice, která se rozhodně vyplatí. Tady mám taky jedno P.S. Klasické plastové velké tašky nahraďte látkovými. Víte, kterou si teď moc přeju já? Je to tahle látková taška se zvířátkem s logem Farmy naděje, která se po vybudování bude starat o zraněná, nechtěná, stará a další hospodářská zvířata, která by byla jinak odsouzena na smrt.


Samozřejmě, nemůžu říct, že budu vlastníkem 100% recyklovatelné, 100% přírodní, 100% dokonalé domácnosti, ale budu se snažit, jak maximálně můžu. Ale nebudu si nic vyčítat :) Závidím taky Brnu, který má takzvaný Bezobalový obchod, kde si příjdete nakoupit luštěniny a oříšky a tak dále, do svých vlastním skleniček a krabiček. Prostě si odsypete a za to zaplatíte. Žádné obaly, předražené značky. Jenže já jsem hledačka pátračka a vypadá to, že je jeden takový obchod i poblíž Olomouce. Zřejmě bude menší a možná i s menším výběrem, ale mě to nevadí, protože za mě to co? Stojí za to. Takže až ho půjdu navštívit, tak sem o něm určitě napíšu.

No a to by bylo všechno. Teď se jdu znovu zachumlat do peřin, protože sobotní leháro je nejlepší. Mějte se hezky. Lída xx


Žádné komentáře:

Okomentovat